Så här tycker våra kunder

Tolkförmedling Väst har målsättningen att leverera högkvalitativa tolktjänster som uppfyller kundernas behov och förväntningar.

Nöjd-Kund-Index (NKI) är ett viktigt verktyg som vi använder oss av för att följa upp och förbättra verksamheten. Varje år får förbundets kunder svara på frågor om hur de upplever våra tjänster. Resultaten sammanställs i en poängskala från 0 till 100, över 70 anses vara bra och över 75 mycket bra.

Kundnöjdhet 2024

Kundnöjdheten har ökat från år till år och visar nu på hela 81.

En orange cirkel. Text i bild: 81 Nöjd-Kund-Index

Kundernas egna ord

"Ni är snabba och pålitliga."

"Kanonbra bemötande varje gång."

"Har alltid fått tolkhjälp när jag behövt, även vid kort varsel."

”Mycket trevligt bemötande och god kvalitet på tolkmöten!”

"Upplevde att jag tryggt kunde vila i att tolken gjorde sitt jobb."

"Jag tycker att det fungerar jättebra, behöver man tolk akut så löser ni det."

Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 24 juni 2024