Efter utfört uppdrag

Efter att du utfört ditt uppdrag är det viktigt att du rapporterar eventuella förändringar, exempelvis förlängd tolktid. Vi uppskattar också om du lämnar feedback till oss.

Vid eventuella förändringar

Om tiden för ett uppdrag har ändrats behöver du justera tolktiden direkt i anslutning till uppdraget. Ange alltid faktisk tolkad tid.

Antalet kilometer vid platsuppdrag beräknas automatiskt. Kontakta oss direkt om något ändras när det gäller resan till och från uppdraget. Detsamma gäller om kunden gör en sen avbokning och du redan har påbörjat din resa eller tagit dig till platsen.

Feedback och återkoppling

Feedback kan du lämna i app eller på webben. Om något särskilt hänt så kontaktar vi dig och kunden för att utreda vad som hänt. Det är viktigt att du återkopplar till oss skyndsamt om vi efterfrågar mer information. I annat fall tar vi beslut utifrån de uppgifter vi har. Beslut om arvode görs i varje enskilt fall.

Utbetalning av arvode

Ditt arvode betalas ut den 27:e varje månad. Då görs en utbetalning av den arvodesperiod som sträcker sig från den första till den sista i föregående månad. Om den 27:e infaller på en helg betalas arvodet ut vardag innan helg. Du kan se ett detaljerat arvodesunderlag på webben.

För att kunna få ditt arvode utbetalt behöver du anmäla ditt kontonummer till Nordea. Ange arbetsgivarnummer 645015.

Utbetalningsspecifikation

Utbetalningsspecifikationen är elektronisk. Om du har konto i Nordea eller Swedbank ansöker du om detta hos din bank. Om du har konto i en annan bank får du elektroniska specifikationer via Kivra.

Skatteavdrag

Vi gör ett preliminärskatteavdrag på 30 % för sidoinkomst på ditt arvode. Om du har Tolkförmedling Väst som din huvudsakliga uppdragsgivare kan du meddela att du vill ha skatteavdraget ändrat till tabellskatt. Kontakta oss för att få en blankett för ändring.

Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 17 november 2023