Att boka tolk

På vår bokningssida kan du enkelt boka tolktjänster dygnet runt. Där kan du även se bokningsdetaljer, ge feedback m.m.

Ta gärna hjälp av Instruktion för att boka tolk , 146.8 kB.. Om du vill göra val till din bokning som inte är möjliga på vår bokningssida, kontakta oss så hjälper vi dig.

Uppgifter vid bokning

Vi behöver följande information vid bokning:

  • datum, start- och sluttid
  • språk
  • typ av tjänst (telefon-, skärm-, platstolkning eller meddelandeservice)
  • kundnummer
  • ditt för- och efternamn och telefonnummer (om något oförutsett händer behöver vi kunna nå dig direkt)
  • e-post (dit bekräftelse och tolkens uppgifter skickas)
  • plats för besöket om annan än besöksadress (exempelvis vid hembesök)
  • för- och efternamn på tolkanvändaren om annan än beställaren
  • namn och yrkestitel på tolkanvändaren
  • ämne för tolkningen för att ge tolken möjlighet att förbereda sig
  • om det finns speciella önskemål vid val av tolk till exempel man/kvinna
  • andra särskilda omständigheter, till exempel om tolkningen ska genomföras för en grupp eller spelas in.

Meddela oss via telefon eller e-post om det finns särskilda omständigheter kring bokningen. Exempelvis om tolkningen ska genomföras i en grupp eller spelas in. Det kan också handla om att tolken behöver läsa in sig på material inför uppdraget. I vissa fall kan denna typ av bokning klassas som ett specialuppdrag

Kvällar, nätter och helger

Använd vår tjänst Akut tolk under kvällar, nätter och helger.

Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 13 mars 2024