Att boka tolk

På vår bokningssida kan du boka tolk dygnet runt och årets alla dagar. Ta gärna hjälp av Instruktion för att boka tolk. , 146.8 kB.

För att skapa en bokning behöver du ett kundnummer. Saknar du kundnummer? Fyll i formuläret på vår webbplats.

Uppgifter vid bokning

När du skapar en bokning behöver du uppge nedan nödvändig information:

  • Typ av tjänst (telefon-, skärm-, platstolkning eller meddelandeservice)
  • Datum
  • Start- och stopptid
  • Språk
  • Tolkanvändare
  • Beställare
  • Adress vid platsuppdrag

Du har även möjlighet att skicka med information som kan vara viktigt för tolken att känna till inför samtalet. Det gör du under "Information till tolk".

Kontakta oss om det finns särskilda omständigheter kring bokningen, till exempel att tolkningen ska genomföras i grupp, spelas in eller om tolken ska läsa upp en ljudfil eller behöver läsa in sig på material inför uppdraget.

Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 17 maj 2024